خطرناک ترین موادشیمیایی دنیا-10تا ازمرگبارترین موادشیمیایی

خطرناک ترین موادشیمیایی دنیا

خطرناک ترین موادشیمیایی دنیا: در این لیست ترکیبات مرگ بار کربن، نیتروژن و اکسیژن را مرور می کنیم.
هیچ پروتئینی (مانند بوتولونیوم توکسین) و هیچ عنصر یا ایزوتوپ رادیواکتیوی (مانند پولونیوم-۲۱۰) در این لیست قرار نگرفته است و ترکیبات شیمیایی که ممکن است شما با آن ها در زندگی روزمره ی خود تماس  داشته باشید لیست شده‌اند.

خطرناک ترین موادشیمیایی دنیا

 

  •  باتراکوتوکسین

قوی ترین سم ناپپتیدی شناخته شده است. باتراکوتوکسین شهرت خود را در مصرف در دارو های سمی که با استخراج سم از بدن قورباغه درست می شدند پیدا کرد. قورباغه ها نیز این سم را مستقیما در بدن خود تولید نمی کنند بلکه از هضم پشه های مالاریایی
که می خورند به دست می آورند.

  • وی ایکس

VX یکی از اولین سلاح های کشتار جمعی شیمیایی است که محققین برای مصارف کشاورزی به عنوان آفت کش در دهه ی ۱۹۵۰ تولید کرده بودند. خوشبختانه احتمال تماس شما با وی ایکس بسیار پایین است چون تمام انبارهای  آن در سرتاسر جهان من جمله انبار اصلی ایالات متحده در آنیستون آلاباما نابود شده اند.

  • تترا کلرو دی بنزو-p-دی اکسین ۲،۳،۷و۸

چیزی در مورد عامل پرتقالی شنیده اید؟
این ماده به عنوان آلوده کننده در عامل پرتقالی استفاده می شود که یک ماده ی شیمیایی خطرناک است. عامل پرتقالی برای از  بین  بردن گیاهان در نواحی پر تراکم ویتنام تولید شده بود، ولی منجر به نواقص پیش از تولد در نوزادان و آسیب های پوستی شد .

  • تابون

تابون یکی از نخستین عامل‌های اعصاب شناخته شده است. این ماده که با بوی میوه شناخته می‌شود، می‌تواند به شکل مه در جایی پاشیده شده و  سبب تشنج و فلج شدن شود. خود تابون خیلی کشنده نیست اما موفقیت این ماده ی شیمیایی  در جنگ به پیدایش سموم خطرناک تری نظیر ریسین و سومان منجر شده است. سربازان عراقی در آخرین روزهای جنگ ایران و عراق از تابون برای کشتن هزاران ایرانی استفاده کردند.

  •  استریکنین

این ماده عموما به عنوان آفت کش علیه جوندگان و پرندگان استفاده می شود. به دلیل سهولت در پنهان کردن گمان می‌رود که استریکنین شخصیت‌های تاریخی زیادی را کشته است؛ از جمله اسکندر کبیر و رابرت جانسون عضو گروه موسیقی Blues که تئوریسین‌هایی یقین داردن که به وسیله  این ماده به قتل رسیده‌اند. .

  •  سدیم سیانید

این ماده‌ی شیمیایی طی فقط چند ثانیه باعث مرگ می‌شود و جز پر خطرترین  مواد شیمیایی  در جهان محسوب می‌شود. سیانید به cytochrome c oxidase که پروتئینی در میتوکندری است چسبیده و سلول را از جذب اکسیژن باز می دارد.

  •  نیکوتین

عضوی از گیاهان خانواده ی «سایه ی شب» است و بین ۰.۶ تا ۳ درصد جرم سیگار را تشکیل می دهد. تماس با فرم خالص این مایع در کمتر از چند ساعت باعث مرگ می شود. چون نیکوتین  از طریق سلول‌های غشایی پوست و سر مستقیما وارد جریان خون می‌شود.
سیگاری هایی که از برچسب های نیکوتین استفاده می کنند به راحتی ممکن است دچار اوردوز و مرگ شوند.

خطرناک ترین موادشیمیایی دنیا

  • اتیلن گلایکول

این ماده در ضد یخ ماشین شما هم هست. ارزان  و به شدت ساده به نظر می رسد. سطح سمیت میانه‌ای دارد، با این حال مزه‌ی شیرین آن می‌تواند سبب شود فرد در خوردن آن افراط کند و در نتیجه اتیلن گلایکول بر اثر متابولیسم به ماده ی خطرناک تر اگزالیک اسید تبدیل شود. این ماده را از دسترس حیوانات دور نگه دارید  چون ممکن است آن را با منبع غذا اشتباه بگیرند. در صورت خوردن مقدار زیادی اتیلن گلایکول مرگ به آرامی رخ می‌دهد. اندام بدن به صورت سیستماتیک و در عرض یک بازه ی ۷۲ ساعته از رده خارج می‌شوند.
راه درمان تجویز الکل خوراکی (اتیل الکل) است چون الکل با اتیلن گلایکول برای جذب شدن در بدن رقابت خواهد کرد و جلوی جذب آن را خواهد گرفت.

  •  هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید موجود در قفسه‌ی حمام شما غلظتی بین ۳ تا ۶ درصد دارد. در غلظت‌های بالاتر به عنوان پیشرانه‌ی موشک استفاده می‌شود. هیدروژن پراکسید به شدت فرار است و در غلظت های آزمایشگاهی (بالاتر از ۷۰ درصد) با کوچکترین اشاره‌ای منفجر خواهد شد.
بمب گذاران سال ۲۰۰۵ متروی لندن از هیدروژن پراکسید  به عنوان ماده‌ی منفجره استفاده کرده و جان ۵۲ نفر را گرفتند.

  • دیجوکسین

عصاره‌ی گل نگشتانه. در مقادیر دیجوکسین باعث افزایش کارآیی قلب می‌شود. یک پرستار به نام چارلز کولن یا همان «فرشته‌ی مرگ» دیجوکسین دارویی را برای کشتن بیش از ۴۰ بیمار به کار برد.

شرکت آراکس شیمی یکی از معتبر ترین شرکت های تولیدکننده سود پرک  و آلومینیوم سولفات می باشد. گروه صنعتی آراکس شیمی محصولات خود را با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *