۱۲ ماده شیمیایی مورد استفاده در تصفیه آب

فاضلاب ضروری هستند. در واقع تصفیه فاضلاب حتی به مواد شیمیایی تهاجمی‌تری نسبت به تصفیه آب شهری نیاز دارد. بنابراین مواد شیمیایی همیشه اهمیت بسزایی دارند.
مواد شیمیایی تصفیه آب به دسته‌ای از مواد شیمیایی گفته می‌شود که برای تصفیه آب و انواع پساب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد تصفیه کننده آب و فاضلاب را می‌توان به منظور تنظیم اسیدیته، انعقاد، لخته سازی، حذف یون‌های فلزی، ضدعفونی کردن، از بین بردن جلبک‌ها و سایر موارد به کار برد.

مواد شیمیایی مورد استفاده در تصفیه آب :

سدیم هیدروکسید

سودپرک در تصفیه آب

خنثی سازی یعنی تنظیم سطح pH آب . در تصفیه فاضلاب، بسته به سطح pH آب تصفیه شده، یک اسید یا یک باز اضافه می‌شود. معمولا اسید سولفوریک یا یک ماده شیمیایی پایه مانند سدیم هیدروکسید به آب اضافه می‌شود تا تعادل pH بهینه به دست آید.
مواد شیمیایی خاص به کنترل بو در فرایند تصفیه کمک می‌کنند. علاوه بر کربن فعال، از اسکرابرهای مرطوب برای کاهش بوی تعفن استفاده می‌شود. استفاده از سدیم هیدروکسید بسیار رایج است.

برای دریافت قیمت سدیم هیدروکسید (سودپرک ،کاستیک سودا) لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تماس با ما

 

اسید سولفوریک

اسید سولفوریک در تصفیه آب

از آن می‌توان در تصفیه آب برای از بین بردن باکتری‌ها استفاده کرد. وقتی در تصفیه آب استفاده می‌شود، می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد. در واقع، مطالعه‌ای که در مجله تحقیقات آب منتشر شد، نشان داد که اسید سولفوریک قادر به کشتن بیش از ۹۹ درصد باکتری‌های آبزی آزمایش شده است. اسید سولفوریک رایج ترین اسید مورد استفاده در جهان است. اغلب برای بازگرداندن سطح pH فاضلاب به حالت عادی استفاده می‌شود.

اسید سیتریک

اسید سیتریک در تصفیه آب و فاضلاب

سیتریک اسید یک اسید آلی ضعیف است. این ماده نگهدارنده طبیعی و عامل کی لیت ساز عالی است. (چَنگاله یا کی‌لیت Chelate در علم شیمی و مهندسی پلیمر به ترکیبی ناجورحلقه که دارای حداقل یک کاتیون فلزی (در هَم‌تافت‌ها) یا یون هیدروژن است می‌گویند). از آن برای حذف آهک از بویلرها و تبخیرکننده‌ها استفاده می‌شود و می‌توان از آن برای نرم کردن آب استفاده کرد.

دی اکسید کلر

 دی اکسید کلر در تصفیه آب 

دی اکسید کلر یک گاز است. معمولا از آن برای ضدعفونی کردن آب آشامیدنی استفاده می‌شود. وقتی به مقدار بسیار کم برای ضدعفونی آب استفاده می‌شود، بی خطر است و منجر به خطرات بهداشتی نمی‌شود. اما کلر دی اکسید ضدعفونی کننده‌ای شبیه به سفیدکننده است.

هیدروکسید کلسیم

 هیدروکسید کلسیم در تصفیه آب و فاضلاب

هیدروکسید کلسیم (آهک هیدراته) و اکسید کلسیم مواد شیمیایی هستند که اغلب برای بالا بردن PH آب خام قبل از تصفیه با سولفات‌های آلوم یا فریک برای انعقاد / لخته شدن استفاده می‌شوند.

سولفات آلومینیوم

از سولفات آلومینیوم در تصفیه آب و حذف فسفر شیمیایی از فاضلاب استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود ناخالصی‌های معلق به ذرات بزرگ‌تر تبدیل شوند و سپس به راحتی در ته ظرف قرار بگیرند (یا فیلتر شوند). این فرآیند انعقاد یا لخته شدن نامیده می‌شود.

برای دریافت  قیمت و آنالیز سولفات آلومینیوم  لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

هیپوکلریت کلسیم

 نقش هیپوکلریت کلسیم در تصفیه آب

هیپوکلریت کلسیم یک ترکیب معدنی است که به شکل دانه‌ای یا قرص به آب اضافه می‌شود تا میکروب‌هایی را که می‌توانند افراد را بیمار کنند، از بین ببرد.

مواد شیمیایی در تصفیه آب

PAC (پلی آلومینیوم کلراید)

 نقش  PAC در تصفیه آب

پلی آلومینیوم کلراید (PAC) یکی از کارآمدترین مواد شیمیایی تصفیه آب است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به طور گسترده‌ای هم در تصفیه آب آشامیدنی و هم در تصفیه فاضلاب استفاده می‌شود زیرا راندمان انعقادی بالایی را فراهم می‌کند و وسیع‌ترین PH و محدوده کاربرد دما را در مقایسه با سایر مواد شیمیایی تصفیه آب را داراست.

سدیم کلرید

 نقش سدیم کلرید در تصفیه آب

سدیم کلرید یک ماده معدنی طبیعی است که در زمین یافت می‌شود و از معادن نمک زیرزمینی یا حوضچه‌های تبخیر خورشیدی به دست می‌آید. این نمک رایج ترین نمک مورد استفاده در مخازن آب نمک نرم کننده است. هنگامی که محلول آب نمک حاوی کلرید سدیم روی رزین شسته می‌شود، یون‌های سخت معدنی در آب با سدیم جایگزین می‌شوند.

پتاسیم کلرید

 نقش پتاسیم کلرید در تصفیه آب

کلرید پتاسیم پس از نزدیک به ۲۰ سال حضور در بازار، جایگاه خود را به عنوان یک نرم کننده قابل توجه آب به دست آورده است.

فسفریک اسید

نقش فسفریک اسید در تصفیه آب

اسید فسفریک در تصفیه فاضلاب برای حذف آلاینده‌ها از محیط زیست استفاده می‌شود. این اسید یکی از مهم‌ترین و مفیدترین اسیدهای معدنی است. این اسید غیر سمی است و معمولا ارتوفسفریک اسید نیز نامیده می‌شود.

اسید هیدروکلریک

نقش اسید هیدروکلریک در تصفیه آب

هیدروکلریک اسید یک کاهنده PH قوی است. این روش برای کاهش pH و به عنوان یک امولسیون شکن در تصفیه فاضلاب صنعتی مناسب است.

 

 شرکت  آراکس شیمی  یکی از معتبر ترین شرکت های تولیدکننده سودپرک  و  آلومینیوم سولفات و وارد کننده سوربیتول مایع  می‌باشد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *